Eksport zyskał na obecności Polski w UE
Strategie wchodzenia na rynki zagraniczne różnią się w zależności od branży.
Polskie firmy przed wejściem Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku nie były zawsze postrzegane pozytywnie zarówno przez polskich, jak i zagranicznych konsumentów. Działo się tak często ze względu na przestarzałą technologię wytwarzania produktów. Ponadto dla klienta zagranicznego były to marki mało rozpoznawalne, znane głównie w Polsce i dawnych państwach bloku wschodniego. W latach 90., wraz z napływem kapitału zagranicznego, nie tylko zwiększyła się oferta produktowa i liczba firm. Przedsiębiorstwa zagraniczne zaczęły kupować polskie marki, które były następnie wchłaniane do koncernów międzynarodowych. Jeśli zaś firmy decydowały się na pozostanie pod polską nazwą, musiały stać się bardziej konkurencyjne i atrakcyjne na rynku.
Wejście Polski do Unii Europejskiej był momentem o tyle przełomowym, że dzięki zniesieniu ograniczeń zarówno w transporcie towarów, jak i w prowadzeniu działalności, polskie firmy zaczęły wchodzić na rynki zagraniczne ze swoimi towarami i usługami. Strategie wchodzenia na rynki różniły się w zależności od branży. W przypadku sektora obuwniczego na przykład firmy powstawały w kooperacji polsko-włoskiej, ponieważ nazwa kojarzyła się z producentem zagranicznym znanym z wytwarzania wysokiej jakości obuwia, podczas gdy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta